W poprzednim artykule pochyliliśmy się nad wstępnymi zadaniami, jakie czekają organizatorów jednego z rodzajów imprezy firmowej, czyli wspólną wigilią, a tym samym odpowiemy na pytanie „w jaki sposób zorganizować spotkanie idealne”. O co jeszcze należy zadbać, by to wydarzenie zostało na długo w pamięci wszystkich pracowników?
Istotny element organizacji eventów firmowych to wybór rodzaju imprezy. Jak wcześniej wspominaliśmy, warto dostosować wydarzenie do pracowników, a nie odwrotnie. Jeśli nasza kadra złożona jest wyłącznie z młodych osób, to dobrym pomysłem może być organizacja tanecznej zabawy, na której wynajęty DJ zagra ulubione utwory zagrzewające do radosnych pląsów na parkiecie. Tradycyjna „nasiadówka” przy suto zastawionych stołach preferowana może być dla kadry o zróżnicowanej strukturze wiekowej. Dyskusje przy posiłku oraz nierzadko kieliszku czegoś mocniejszego skutecznie przełamuje wiele barier i pomoże w znalezieniu współpracownikom wspólnego języka, co może zaprocentować w przyszłości. W tym punkcie warto od razu zdecydować się na dress code obowiązujący na wydarzeniu. Trudno zaproponować tu uniwersalne schematy — dużo zależy od atmosfery, panującej pomiędzy zespołem na co dzień. Jednak trzeba pamiętać, że imprezy okolicznościowe takie jak wigilia firmowe powinny się charakteryzować pewną swobodą, co pozwala odejść od zwyczajowych konwenansów.
Kiedy już wszystko jest zaplanowane, należy rozesłać zaproszenia. Zdecydowanie wystarczą powiadomienia mailowe. Muszą one zawierać informację o aspektach opisywanych wcześniej — obowiązujących stronach, godzinach rozpoczęcia i planowanego zakończenia wydarzenia oraz czy na wigilię możemy zabrać osoby towarzyszące. Zaproszenie powinno być rozesłane nie później niż na dwa tygodnie przed terminem imprezy. Bywa, że taka wiadomość zginie gdzieś pomiędzy firmowymi mailami od klientów, toteż warto wysłać przypomnienie kilka dni przed spotkaniem, za pomocą e-maila lub wiadomości w komunikatorze.
Ciekawym i mile przyjętym pomysłem może być również obdarowanie prezentami podwładnych. W zależności od możliwości finansowych firmy mogą to być drobne gadżety, słodycze czy karty prezentowe do wykorzystania w danym sklepie. Jeśli dobrze znamy naszych pracowników, to możemy pokusić się o spersonalizowane prezenty, kupione w zgodzie z zainteresowaniami i stanowiskiem obdarowanego. Niektóre firmy biorą udział w różnego rodzaju akcjach charytatywnych, gdzie to pracownicy robią zrzutkę na zakup wsparcia dla wybranej potrzebującej rodziny.
Imprezy firmowe są doskonałą okazją do scementowania zespołu oraz lepszego wzajemnego poznania się. Zorganizowanie takiego wydarzenia nie jest łatwe, toteż warto na każdym etapie przygotowania wybierać rozwiązania zapewniające jego powodzenie. Dobór eleganckiej sali, zapewniającej pyszne menu z całą pewnością będzie jednym z elementów, które zbudują sukces w postaci zadowolonych pracowników. Mamy nadzieję, iż oba wpisy pomogły zrozumieć czym charakteryzuje się spotkanie idealne oraz być może ułatwi organizację takiego eventu w przyszłości.